PIT Hegn leveringsbetingelser

Bestilling af varer
Varer kan bestilles hos PIT Hegn via telefon, telefax, brev eller ved at benytte e-mailadressen: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. samt via PIT Hegn's webshop: www.pithegn.dk  

Der er endvidere mulighed for køb, afhentning samt returnering af varer på adressen: 

PIT Hegn A/S
Hegnsgrossisten
Kielbergvej 8 
5750 Ringe 

Priser 
PIT Hegn's priser fremgår ved forespørgsel på: www.pithegn.dk eller på telefon: 62 25 12 54. De anførte priser er ab sælgers lager og excl. forsendelsesomkostninger. Der tages forbehold for trykfejl, pris- og kursændringer. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) incl. 25% moms.

Levering
Ved køb af produkter hos PIT Hegn er PIT Hegn's salgs-& leveringsbetingelser gældende. PIT Hegn fraskriver sig ethvert ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering. Det skal bemærkes, at det kan forekomme, at varer og reservedele fra vores leverandører er forsinkede. Vores leveringstid er derfor altid en estimeret leveringstid. Medfølgende manualer til PIT Hegn's produkter forekommer hyppigt på Engelsk og køber kan ikke rette krav mod PIT Hegn om at disse skal være på Dansk. Der tages forbehold for trykfejl samt ændringer i produkternes specifikationer. Pris for levering til ikke bro-faste øer er varierende, afhængig af mængde, så kontakt PIT Hegn for pris på levering.

Forsendelse
Ved bestilling via web-shoppen på www.pithegn.dk beregnes de totale omkostninger incl. gebyrer af web-shoppen og oplyses inden køb. Varer der ikke bestilles via vores web-shop, vil altid forsendes pr. efterkrav såfremt der ikke vælges at forudbetale købesummen. Forsendelse foretages med Post Danmarks Erhvervspakker, eller andet iflg. aftale og for kundens regning. Hvis varen ved modtagelse viser tegn på transportskade skal køber selv rette henvendelse til transportøren. PIT Hegn er ikke ansvarlig for dækning af transportskader.

Betalingsbetingelser
Alle leverancer sker mod kontant betaling, Visa/Dankort samt øvrige kort, bank-, girooverførelse eller pr. efterkrav, med mindre kreditaftale er indgået. Alle priser er kontantpriser og der ydes ikke kontantrabat. Kredit kan ydes til virksomheder samt vore engroskunder efter positiv kreditgodkendelse, - overskrides en betalingsdato er PIT Hegn berettiget til at debitere rente 1,5% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdato til betalingen sker. Betales der med Visa/Dankort samt øvrige kort, trækker vi først beløbet fra din konto når vi har afsendt varen eller varerne.

Reklamation
Såfremt varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld/fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl) har køberen 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdagen. Reklamation skal meddeles PIT Hegn snarest muligt efter varens modtagelse og inden rimelig tid efter det tidspunkt, hvor køberen har eller burde have opdaget manglen. PIT Hegn er forpligtet til, indenfor rimelig tid, at afhjælpe manglen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, samt hvis varen har været monteret og eller tilsluttet forkert. Såfremt en reklamation fører til kreditering forbeholder PIT Hegn sig ret til at foretage fradrag for eventuelt manglende emballage eller tilbehør. Såfremt en vare, der er returneret som garantireparation intet fejler, vil køber blive debiteret et eftersynsgebyr på kr. 400,00 excl. moms + forsendelsesomkostninger.

Fabriksgaranti
Visse producenter yder fabriksgaranti ud over de 2 års reklamationsret. Det fremgår på salgstidspunktet om et produkt er omfattet af fabriksgaranti. Fabriksgarantier ydes ikke af PIT Hegn, men ydes direkte af producenten. Ombytning til ny vare kan kun påregnes produkter hvis muligheden for reparation er udelukket. PIT Hegn friholder sig for ethvert ansvar angående fabriksgarantier.

Service
Ved fremsendelse af varer til inspektion/reparation bedes følgende procedure fulgt af hensyn til at fremme ekspeditionen:

- Vedlæg kopi af faktura
- Vedlæg udførlig fejlbeskrivelse/årsag til returneringen
- Eventuelle tilhørende dele mm. skal altid følge produktet
- Indpak varen i egnet og holdbar emballage
- Send varen til PIT Hegn A/S, Kielbergvej 8, 5750 Ringe.

I tilfælde af fejl ved varen, som hører ind under den 2-årige reklamation, returnerer PIT Hegn varen uden forsendelsesomkostninger for køber. Reparation af varer uden for garanti faktureres med kr. 525,00 pr. time excl. moms. I denne pris indgår ikke reservedele. Mindste takst er 1 time.

Returret 
PIT Hegn yder 8 dages returret (der er endvidere 14 dages fortrydelsesret ved visse forbrugerkøb jf. "Forbrugere" nedenfor), såfremt varen fremstår som ny og er i original emballage. Returnering af korrekt leverede hjemtagne varer, elektriske komponenter samt fejlfrie fungerende varer som af kunden har været monteret er ikke muligt. Forsendelsesomkostninger krediteres ikke.

Forbrugere
Fortrydelsesret for forbrugere hvor køb er leveret via post: Hvis et postordrekøb fortrydes kan varen returneres inden 14 dage fra modtagelsen (vedlagt kopi af faktura) til PIT Hegn, Kielbergvej 8, 5750 Ringe. Varen krediteres herefter og hvis muligt bedes du vedlægge reg./kontonr. så vi kan overføre dit tilgodehavende elektronisk. Fortrydelsesretten kan også udnyttes ved at undlade at modtage varen.

Ansvarsbegrænsning
I det omfang PIT Hegn i henhold til lov om produktansvar kan gøres ansvarlig overfor køberen, er PIT Hegn's ansvar begrænset til produktansvaret, og omfatter således ikke ansvar for eventuelt tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab m.v. 
PIT Hegn påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold overfor tredjemand.

PIT Hegn – sikrer dine værdier

Kielbergvej 8, 5750 Ringe | Tlf.: 6225 1254 | CVR: 31586097 | info@pithegn.dk