På Esbjerg Havn står nu en komplet, unik kundetilpasset løsning, som har til formål at sikre/lukke vej for at muliggøre tog passage. Her er tale om 4 elementer, som alle skal spille sammen for at opnå den bedst mulige sikkerhedsløsning mellem vej og havn. Løsningen er et samspil mellem flere porte og et bomanlæg, der tilsammen sikrer afspærringen af vejen mod havneområdet, når der skal køre tog ind og ud af havnen.
Der er skabt en styring, som er et tidsstyret flow mellem de 4 elementer, hvor alting kører i tidsfrekvens. Processen startes ved, at togføreren aktiverer styringen, hvorefter lystavlerne går i gang. 10 min herefter lukker bomanlægget - med en åbningsbredde på 24 meter. Det sikrer, at området bliver ryddet for trafik. Herefter går der yderligere 10 minutter, og 2 porte lukkes på tværs af vejen for at sikre, at havnen forbliver ISPS sikret, når der åbnes ind til havneområdet.
Efter denne proces kan de to store porte med en åbning på hver 50 meter åbnes for tog passage. Disse er muligvis Danmark største porte …
Når arbejdet er færdiggjort på havnen, aktiveres åbningen, og det hele sker i modsat rækkefølge.
Høj sikkerhed og meget stærk adgangskontrol, når vi taler havnesikring.
PIT Hegn materialevalg
PIT Hegn's bedste anbefaling til denne løsning
Vi siger aldrig nej til en udfordring. Ved Esbjerg Havn har denne opgave været en proces for alle parter, og vi har tilladt os at være den lyttende samarbejdspartner og dermed været med til at skabe en unik port i Danmark. Hegn og porte er ikke altid fleksible løsninger, når vi taler om standardelementer, men det bliver de, når vi tænker ud af boksen, bruger vores ekspertise, og sammen med kunden finder den rigtige løsning til at løse deres udfordring.
OPSAT i 2024